Unul poate face cu poezia sa ceea ce crede mai bine. Îi poate cere puțin, la fel de bine cum îi poate cere să nu spună nimic; n-o poate împiedica, însă, să se întâmple, să facă propriile gesturi prin care să ne înțeleagă cu ceilalți, maai încolo de trecătorul interes fonetic. Poezia, ca orice lucru pus la cale de noi, ne identifică, de aceea alegem să avem fii, de aceea alegem să scriem cărți. Eugenia Mucea vine cu o poezie tânără; e ceea ce învață un autor după ce stă cu viața sa – tenace și singulară muncă -, gândind dacă merită să fie spusă. Poeta e în momentul acela în care prezentul te lasă să te speli pe mâini și să te pui să faci calcule în care degetele au perpetuat gestul scrisului și al închinăciunii până le-au transformat în fapte care țin mai mult de o zi. Ceea ce punem în poezie sunt simboluri care nu se prescriu. Din atât de multe lucruri pe care le-am făcut cerem diversității protagoniștii. Eugenia Mucea surprinde pentru că nu și-a făcut planuri să colonizeze pe unde a mai rămas nefederalizat în poezie, nici măcar nu-și pune în ordine ceea ce a înțeles despre sine, nu de poezie, iresponsabilități, de strategie. Ceea ce a scris în spațiul personal, i s-a părut că ar putea fi o reinventare a modului în care comunică cu ceilalți. Eugenia Mucea e dispusă să aibă companie și felul în care a făcut să se mute forța voinței dinspre beneficiul ei – cea care scrie, spre cel al publicului, care vrea s-o citească, e cea mai frumoasă descentralizare care-i putea trece prin minte.
Related Posts
Violența de gen și limbajul sexist în muzică și cinematografie
Prezentul poartă amprenta unor schimbări sociale puternice. În astfel de timpuri, confuziile sunt inerente. Dată și rapiditatea comunicării în internet, te poți ciocni zilnic de astfel de manifestări. Când vorbim despre violentă de gen (gender violence) în filme – fie ele destinate cinema-ului sau televiziunii și putând extinde tema și…
Literatura în pandemie
Laura Cătălina Dragomir Epidemiile, ca și războaiele, ne trag la răspundere preferința pentru anumite decizii, împart responsabilități și adevăruri care conving prin forța evidențelor care le stau în spate. Epidemiile acționează cu autoritate asupra contactului fizic obligând, în paralel, mecanismele reflexive individuale să își facă treaba. Arta, literatura în particular,…
Liste negre și cultura anulării
Laura Cătălina Dragomir, Nona Oprixor În iulie 2020, revista Harper publica o scrisoare semnată de 153 de intelectuali, împotriva așa-numitei culturi a anulării (culture cancel). În text se făcea referire la efectele nocive ale acestei practici care se răspândește în toate rețelele sociale și de opinie, atacând direct libertatea de…