Laura Cătălina Dragomir
Artistul nu se înțelege cu parametrii, relația sa cu lumea bazându-se tocmai pe căutarea elementelor distincte în relație cu tot ceea ce viața îi pune în față ca exemplu.
Orieta Dimadi își începe colecțiile știind, prin documentare, despre cultură și tradițiile unui spațiu cultural nou și le continuă relaționându-se, lăsându-se fascinată de ceea ce a ajuns să cunoască. Așa își crează o atitudine, așa se scapă de pericolul celui care arată prin imitație.
Orieta Dimadi nu caută să explice caracteristici care definesc spațiul nipon. E o posibilitate pe care o putem domina și noi, privitorii artei ei, prin studiu sau simplă căutare. Ea ne echipează cu sensibilitate și respect pentru a ne apropia de o lume în care lucrurile se găsesc și se întâmplă diferit decât în cea occidentală.
Știind cu exactitate, artista alege să ajungă la noi însă prin poveste. Păstrând elemente de referință, ca parte a devenirii și evoluției bijuteriilor sale, Dimadi nu simte complexul influențelor, arătând ceea ce a obținut ea. Observăm o dezvoltare a propriilor alegeri, artista deschizând înspre în afară o lume cu care a reușit să-și creeze o relație.
Colecțiile Orietei Dimadi nu depind de tendințe, ele fiind mai mult parte a unui proces de învățare pe care își dorește ca, împărțindu-l cu noi, să îl transforme, cu simplitate, în educație a gustului pentru frumos. Pornind de la cultura niponă, colecția ajunge însă să nu depindă de aceasta, transformându-se în originale marca Orieta Dimadi.